Minden lánc olyan erős mint a leggyengébb láncszem.


A technika összeállításánál a fő szempont az, hogy minden láncszem a lehető legerősebb legyen, persze az anyagi lehetőségekhez igazodva. A stúdió hangminősége leginkább az analóg láncon múlik, hiszen ez az az út, ami alatt a hangból digitális adatfolyam válik:

akusztika – mikrofon – előfok – analog/digital konverter

Az Y SOUND-ban mind a 4 láncszemre különösen nagy figyelmet szenteltünk, mert ezeken múlik a legtöbb.

1, A szabálytalan geometriával épített termeink, úsztatott padlóval, hangolt akusztikával készültek.

2, Az 50 darabból álló mikrofonparkunk úgy lett összeválogatva, hogy minden felvételi feladathoz legyen legjobb választás.

3, Előerősítőink mind prémium minőségűek, itt is minden feladatra találsz megfelelő típust. Színes, transzparens, vintage, vagy modern, amire csak szükséged lehet a zenédhez.

4, És ha eddig eljutott a hang és kihoztuk belőle a maximumot, amit csak lehet, akkor a kapott eredményt a lehető legpontosabban át kell alakítanunk digitális jellé. Ehhez mi a mondhatni ipari sztenderdnek számító high-end Apogee konvertereket használjuk. Nem is gondolnád, mennyi múlik itt ezen a ponton és a precíziós órajelen!

Az egész stúdió tápellátását szűrjük, hogy semmi zavaró ne kerülhessen a rendszerbe. A kábelek és kontaktok, csatlakozók, a patchbay minősége egyaránt nagyon fontos a kapott minőség szempontjából.

Innentől már “in the box” dolgozhatunk az így rögzített anyaggal azaz számítógépen belül. Az alkalmazott szoftvereink terén szintén megfelelünk a legmagasabb minőségi elvárásoknak. Részletek lejjebb.

A másik fontos dolog a stúdió működésében a monitorozás minősége. Hogy késésmentes legyen és mindenki igényét ki tudjuk e téren is elégíteni, erre a feladatra egy 32 csatornás 16 buszos digitális keverőt használunk. Ennek segítségével 6 Beyer fejhallgatót egymástól függetlenül tudunk külön-külön mixelni, sőt akár te magadnak állíthatod a monitorodat a saját telefonodon wi-fi-n keresztül. Használhatunk effekteket, eq-t, dinamika szabályzókat, bármi mást, mindezt teljesen függetlenül a rögzítéstől, csakis a kényelem érdekében. 🙂

Kattints az eszközre, amelyikről többet szeretnél tudni:

Software:
AVID Pro Tools 10-11-12
Steinberg Cubase Pro 9.5
Universal Audio UAD-2 Ultimate Bundle, 20 DSP
TC Electronic PowerCore 6000 All Bundle, 8 DSP
Weiss DS1-Mk3 High-End Mastering Bundle
Native Instruments Komplete 11 Ultimate Bundle

Hardware:

PreAmp, Channel Strip:
Summit Audio ECS-410 Everest
Universal Audio LA-610
Universal Audio 2-610
Focusrite ISA 430 MkII
Focusrite ISA Two
Focusrite ISA One Digital
Onyx 800R x 2pcs

Audio Interface:
Focusrite RedNet 3

AD-DA Converter:
Apogee AD-16X 192kHz
Onyx 800R 192kHz x 2pcs
Apogee DA-16X 192kHz x 2pcs

MIDI & DAW controller:
Novation LaunchControl
Studiologic Fatar Acuna 88 master keyboard

Monitoring:
Munro Sonic Egg 150 System
Yamaha NS-10M pair
Genelec 1037 pair
Adam Audio A7 pair
E-MU PS12 precision subwoofer x 2pcs

Headphones:
BeyerDynamic DT 770 Pro (80 Ohm) x 6pcs
BeyerDynamic DT 880 Pro (250 Ohm) x 2pcs

Presonus HP60 headphone amp

X32 Core digital mixer (for monitoring only)

Ghielmetti CSF 48 Patchbay
Furman AR-Pro AC Line Voltage Conditioner
Vovox and Klotz cables, Neutrik connectors